< Terug naar bronnen

Een contact mining oplossing voor BizzCardz

Onze klant BizzCardz wilde het gemakkelijker maken om in contact te komen met potentiële klanten. Dus wendden ze zich tot ons om hun contact mining oplossing te ontwikkelen. Lees meer over hun project en de oplossing die we hebben ontwikkeld om aan hun behoeften te voldoen.

#1.

Onze klant

BizzCardz is een IT-bedrijf dat oplossingen biedt voor het efficiënt bijhouden en beheren van contacten voor B2B-bedrijven en organisaties die grote hoeveelheden gegevens beheren. Met de BizzCardz-applicatie kan u onder andere de visitekaartjes van uw bedrijf beheren en verspilling van papier voorkomen.

We spraken met Vivien Deneyer, CEO van BizzCardz. Nadat hij marktonderzoek had gedaan en meer te weten was gekomen over Deuse, besloot hij een beroep te doen op ons bedrijf om zijn oplossing te ontwikkelen. Bovendien was hij enorm geïnteresseerd in de technologieën die wij voorstelden. Zo begon onze samenwerking.

#2.

Hun noden en behoeften

BizzCardz wilde een complete oplossing ontwikkelen die bestaat uit twee delen: aan de ene kant een mobiele applicatie voor werknemers en aan de andere kant een platform voor het beheren en genereren van visitekaartjes en het exploiteren van de gegevens die daarmee worden verzameld.

De belangrijkste motivatie voor het implementeren van deze oplossing was om te voorkomen dat papieren visitekaartjes verloren zouden gaan.

"80% van de visitekaartjes gaat verloren of wordt weggegooid, hetgeen bijdraagt aan papierverspilling".

Dit project zal bedrijven in staat stellen een milieuvriendelijkere richting in te slaan en het bovendien gemakkelijker maken om in contact te komen met potentiële klanten.

#3.

Onze oplossing

BizzCardz is in de eerste plaats een mobiele applicatie waarmee je visitekaartjes kunt uitwisselen. Met deze app kun je andere BizzCardz scannen via een QR-code en papieren kaartjes scannen en digitaliseren door er simpelweg een foto van te maken. Deze functie detecteert de informatie op het visitekaartje en zet deze vervolgens om in een contact, dat je indien nodig kunt aanpassen of aanvullen. Bovendien kun je ook contactgegevens importeren vanuit je telefoon.

Op de BizzCardz vind je de naam van de persoon, het bedrijf, de functie, contactgegevens en andere informatie gerelateerd aan het bedrijf.

De mobiele app bevat verschillende functies:

Alle gescande visitekaartjes (zowel BizzCardz als fysieke kaartjes) zijn zichtbaar op de "Contacten" pagina. Je kunt labels toevoegen en toewijzen aan je contacten om ze gemakkelijk te sorteren en terug te vinden. Je kan bijvoorbeeld ook de ontmoetingsplaats toevoegen, zoals een vakbeurs, om te onthouden waar je die persoon hebt ontmoet.

De app heeft ook de "Salon" functie, waarmee je mensen kunt vinden die ook de app hebben en zich geografisch dichtbij bevinden, bijvoorbeeld tijdens een zakelijk evenement.

Een andere functie is de "Mijn collega's" pagina, waar je de BizzCardz van al je collega's kunt vinden. Je kunt de kaarten die je interesseren vastzetten om ze direct op de pagina te hebben zonder te hoeven zoeken. Dit is handig als je regelmatig dezelfde BizzCardz deelt. Het doel van deze functie is om hun kaarten te presenteren wanneer je iemand ontmoet, zodat diegene rechtstreeks contact kan opnemen met de juiste persoon.

De app is dus een contactbeheersysteem dat allerlei informatie over deze personen verzamelt. Je kunt deze informatie delen met andere platforms zoals sociale media of contacten in een smartphone. Deze functie is met name handig voor mensen zonder BizzCardz, omdat ze je kunnen toevoegen als contact direct vanuit de informatie die je hebt gedeeld.

De app wordt vergezeld door een administratief webplatform:

Dit administratieve platform stelt je in staat om alle gegevens van medewerkers te beheren: het idee is dat je je registreert als bedrijfsbeheerder en je medewerkers in het systeem registreert. Het is ook mogelijk om afdelingen en dochterondernemingen aan te maken om je medewerkers tussen deze entiteiten te verdelen. Deze informatie wordt genoteerd op hun BizzCardz. Elke afdeling kan verschillende informatie bevatten, zoals bijvoorbeeld unieke e-mailadressen.

Een van de eerste functies is "Aanpassen", waarmee je alle informatie op de BizzCardz van je medewerkers kunt wijzigen. Het doel is om je BizzCardz aan te passen aan de stijl van je bedrijf. Je kunt de typografie, kleuren, informatie op de visitekaartjes, enzovoort kiezen. Het gekozen ontwerp geldt voor alle medewerkers van je bedrijf, maar je kunt ook elke afdeling afzonderlijk aanpassen.

Er is ook de "Handtekening" functie, waarmee je e-mailhandtekeningen kunt genereren voor alle medewerkers. Dit gebeurt op basis van alle "Aanpassingen" die het bedrijf heeft ingesteld voor het ontwerp van de BizzCardz.

Tot slot is er de "Synchronisatie" functie, waarmee je kunt verbinden met een extern systeem, zoals bijvoorbeeld Azure Directory. Het principe is eenvoudig: wanneer je een medewerker invoert in je software, wordt deze ook ingevoerd in BizzCardz. Dit voorkomt dubbel werk. Hetzelfde geldt voor exporteren. Je kunt gescande gegevens exporteren naar een Excel-bestand, maar ook direct naar een extern CRM-systeem.

Beperkingen tijdens de ontwikkeling van het project:

Een van de eerste beperkingen van het project was om het op de markt te brengen. "Digitale transformatie is ingewikkeld," legt Vivien uit. Veel bedrijven hebben moeite om te digitaliseren en zien de voordelen nog niet in die hen deze stap kan bieden. Ze moesten bedrijven bewust maken met krachtige boodschappen om hun project te implementeren.

Daarna moesten ze de kwestie van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) oplossen (een reeks regels over de verzameling, verwerking en opslag van persoonlijke gegevens). Het was ook belangrijk om de beveiliging van de verwerking en overdracht van gegevens te waarborgen. De financiële sector vereist bijvoorbeeld versleuteling op het niveau van gegevens. Alles is in het werk gesteld om aan deze essentiële beperkingen voor het goed functioneren van de applicatie te voldoen.

Ten slotte wilde de klant een gebruikerservaring die verschilt van papier. Het was dus nodig om de app dynamischer te maken voor een nog aangenamere gebruikerservaring. Ons team heeft nagedacht over de verschillende functies, hoe ze te ordenen en ze intuïtief en prettig in gebruik te maken.

#4.

Onze samenwerking

De samenwerking verliep erg goed voor beide partijen.

"Het ging vanaf het begin prima: Arthur, de projectmanager, begreep onmiddellijk onze behoeften en die van onze klanten", legt Vivien uit. "Bovendien hadden we met Deuse altijd een deliverable die op voorhand gepland was en werden de deadlines gerespecteerd, wat voor mij een prestatie is in de IT-wereld."

Ook wij zijn blij met de samenwerking. "We hadden vanaf het begin een zeer goede connectie: Vivien was een plezier om mee samen te werken omdat hij precies wist wat hij wilde bereiken. Ik ben erg blij met het geleverde werk en de manier waarop het is gedaan. Het resultaat is echt van hoge kwaliteit", zegt Arthur.

Hartelijk dank aan het BizzCardz team voor het vertrouwen. We zijn verheugd jullie tot onze partners te mogen rekenen!

Heb je een vraag, een project om te ontwikkelen?Twijfel niet langer en neem contact met ons op!